toukokuu 2024

ELÄMÄN MITTAINEN SEIKKAILU

Vaikka julistamme evankeliumia kaikkina vuodenaikoina, on kevät erityisen sopiva aika liittyä seurakuntaan. Luonto on heräämässä pitkän talven jälkeen eloon. Sulavat järvet ja paljastuvat pellot muistuttavat meitä tärkeästä asiasta: elämä voittaa sittenkin lopulta! Toukokuussa järjestämme kastetilaisuuden uusille uskoon tulleille. On rohkaisevaa nähdä uusien ihmisten antavan itsensä Jumalan käsiin. Jumalan luo tullaan kaikenlaisista taustoista ja kokemuksista. Jokainen on yhtä tervetullut, sillä Hän on itse maksanut hinnan kaikkien puolesta.

Saarnaaja muistuttaa meitä siitä, että kaikella on aikansa. On aika syntyä ja aika kuolla, aika istuttaa ja aika kitkeä (Saarn. 3). Valitettavasti huomaamme elämämme oikeat ajat toisinaan vasta jälkeenpäin. Olisi houkuttelevaa tietää etukäteen elämän kulku ja suunnitella toimensa sen mukaisesti. Jumala on kuitenkin nähnyt hyväksi, että ihminen ei tiedä tulevaisuuden yksityiskohtia. Hän on kertonut meille tarpeeksi, jotta voimme luottaa Häneen ja suunnata elämäämme Hänen tahtonsa mukaan.

Kun katsomme kevättä ja heräävää luontoa, voimme muistaa Jumalan lupaukset tulevasta, iankaikkisesta elämästä. Sitä ei aloiteta kuoleman jälkeen. Se aloitetaan heti, kun herätään. Tänään on hyvä päivä aloittaa luottamaan Jumalaan, luovuttaa elämänsä Hänen varaansa.

Tommi Törnroos
seurakuntapastori

The Machine Gun Preacher vierailee seurakunnassamme

Perjantaina 10.5. klo 19 Sam Childers “The Machine Gun Preacher” puhuu tilaisuudessa. Sam tuli tunnetuksi hänestä kertovan elokuvan kautta. Entinen moottoripyöräjengirikollinen tuli uskoon ja antoi elämänsä lapsisotilaiden pelastamiseksi Sudanissa. Tilaisuudessa tarjolla myös laadukasta ja vaikuttavaa musiikkia All Shall Groove -kokoonpanolta.
Nyt kannattaa tulla mukaan ja kutsua kavereita, jotka eivät niin usein vieraile kirkossamme!

Loistava toukokuu -tilaisuus ke 8.5.2024 klo 19.00

Huhtikuun Loistavat tilaisuudet kutsuivat kirkolle monia uusia kasvoja ja saimme siunata uusia ihmisiä antamaan elämänsä Jeesukselle ja taivastielle. Evankelistat Miika Aalto ja Nicklas Ljungman yhdessä Henry Lindemanin kanssa kutsuvat sinut ja ystäväsi kuulemaan elämää muuttavasta Jumalasta myös toukokuussa. Tätä ei kannata missata! Tilaisuuksien jälkeen kahvitarjoilu.

Tervetuloa evankeliumin äärelle Loistava toukokuu -tilaisuuteen!

Lähde mukavalle kevätretkelle yhdessä

Järjestämme helatorstaina 9.5. kevätristeilyn Kokemäenjoella. Matka Pori-Ulvila-Pori tehdään M/S Charlotta -laivalla klo 11-15. Hinta 60 € sisältää opastetun matkan lisäksi lounaan. Tulossa on mukava kevätpäivä yhdessä. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 3.5. Kyseessä ei ole mikään ”veneretki”, vaan matka laivalla, jossa on erittäin hienot ja lämpimät sisätilat.

Kaste jumalanpalveluksessa 26.5.

Meillä on ilo ja etuoikeus kastaa ja liittää seurakuntaan Jeesukseen uskovia.
Oletko sinä tai tuttusi miettinyt kastetta?
Ota yhteyttä pastoreihin, niin jutellaan lisää.

Kenian terveisiä

Vierailimme Matti Karvisen kanssa Kenian rannikolla vuodenvaihteessa aloitetun kolmivuotisen projektin merkeissä. Vierailu oli todella innostava, koska huomasimme Kenian johdon ja alueen evankelistojen ottavan tosissaan vaikeasti saavutettavan Orma-heimon tavoittamisen evankeliumilla. Lisäksi he haluavat laajentaa työtä pohjoiseen lähemmäksi Somalian rajaa, jossa ei ole seurakuntia. Hyvä ajatus, joka evankelistoilta itseltään syntyi, on ostaa vuohia ja lähteä yhdessä Orma-heimolaisten kanssa paimentamaan ja vaeltamaan, jotta heidät saavutetaan evankeliumilla.

Toki vierailimme edellisellä jaksolla syntyneissä seurakunnissa ja osallistuimme evankelistojen seminaariin. Matkalla oli osan aikaa mukana myös Fidan puolelta Ari Joensuu ja FGCK:n piispa Eli Rop.

Toiminnat kesätauolle
Tässä kesätauolle jäävien toimintamuotojen kevään viimeiset kerrat:

MIX-ilta pe 3.5.

Päivätilaisuus to 9.5. (kevätretki)

MAX-ilta pe 10.5.

Motor & Sports Action Club pe 17.5.

Äijäilta ti 21.5.

Naisten kesken -ilta to 23.5.

Skidikirkko su 26.5.

Elämän leivän ilta su 26.5.

Israel-ilta ti 28.5.

Rukouksen ja ylistyksen ilta ke 29.5.

Kesän leirit

Äijäleiri 7.-9.6. @ Rantaniemi

• Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Jonne Saralahti 050 447 3043

Lastenleiri 25.-29.6. @ Vammalan Leirikartano

Elämän leivän leiri 22.-26.7. @ Rantaniemi

• Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Seppo Mäkipää 040 723 8361

Rantaniemen metsän istutustalkoot

Seurakunnan leirikeskuksen Rantaniemen metsästä suurin osa kaadettiin joitain vuosia sitten. Nyt sinne istutetaan uudet puuntaimet. Taimia on 2000 kpl ja ne istutetaan talkoilla.

Tule mukaan istutustalkoisiin lauantaina 11.5. klo 10 alkaen! Omat eväät mukaan.

Lisätiedot: Aki Vanhatalo 044 512 7532

Juhannuskonferenssin juhlatelttojen pystytystalkoot

Juhannuksena järjestetään Keuruulla, Isossa Kirjassa, jälleen helluntaiherätyksen yhteinen Juhannuskonferenssi. Tapahtuma kerää kymmeniätuhansia ihmisiä ympäri Suomea yhteen mahtavaan hengelliseen tapahtumaan.

Tänä vuonna on Satakunnan seurakuntien vastuuvuoro juhlatelttojen pystytyksestä.

Lähde mukaan la 8.6. yhteiseen talkoopäivään Keuruulle!

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Hannu Sinnemäki 040 764 0111

Aurinkopaneelit kirkon katolla

Kirkkorakennuksemme katolle on asennettu noin 15 kWh:n tehoinen aurinkopaneelijärjestelmä. Tämä on suora taloudellinen hyöty, kun yli tarpeemme menevä sähköenergian tuotanto myydään sähköyhtiölle.
Joten toivotaan ja rukoillaan aurinkoista kesää!

huhtikuu 2024